9.4.10

"Το σύνδρομο της Χιονάτης" στην Ινδία

Το «σύνδρομο της Χιονάτης» έχει κατακλύσει την Ινδία, μια αγορά όπου οι πωλήσεις κρεμών λεύκανσης για το πρόσωπο ξεπερνούν εκείνες της Coca-Cola και του τσαγιού.

Η Ινδία κατέχει επίσης τη δεύτερη πιο προσοδοφόρα βιομηχανία γάμου παγκοσμίως μετά την Κίνα. Ούτε λίγο ούτε πολύ 40 δισεκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται ετησίως για τη γαμήλια τελετή, την προίκα, την αγορά κοσμημάτων κλπ.


Και αναμενόμενο είναι αφού δίνεται τόση μεγάλη σημασία σε έναν γάμο να δίνεται η ανάλογη σημασία στην ομορφιά των προσώπων των νεόνυμφων. Τροφή σε αυτή τη βιομηχανία δίνουν και τα 74 τηλεοπτικά ριάλιτι που υπάρχουν στην Ινδία , όπου η ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα θεωρείται εγγύηση για την, έστω και για λίγο, πολυπόθητη δημοσιότητα.

Κατά συνέπεια, η αγορά κρεμών λεύκανσης έχει κατά μέσο όρο ετήσιο αριθμό αύξησης 18 %. Εκτιμάται ότι μόνο φέτος το συγκεκριμένο ποσοστό θα ανέλθει στο 25% και η αγορά αποτιμάται στα 432 εκατ. δολάρια.

Με την μεσαία τάξη στην Ινδία να αναμένεται να δεκαπλασιαστεί και να αγγίξει τα 583 εκατομμύρια ανθρώπους μέχρι το 2025, τα πράγματα μόνο καλύτερα μπορούν να γίνουν και μάλιστα όταν τα καλλυντικά λεύκανσης τα διαφημίζουν πανέμορφοι άνδρες και γυναίκες πρωταγωνιστές του Μπόλιγουντ.

Πρόσφατες μελέτες καταδεικνύουν ότι στα νότια κρατίδια όπως το Αντρα Πραντές οι πωλήσεις κρεμών λεύκανσης γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση, το ίδιο συμβαίνει στα κρατίδια που κυριαρχούνται από τις φυλές, όπως το Τζαρκχάντ. Η αγορά της Ινδίας είναι πραγματικά τεράστια.

Σύμφωνα με τους ειδικούς η ζήτηση των προϊόντων λεύκανσης είναι τόσο μεγάλη κυρίως λόγω της τάσης να γίνονται διακρίσεις εις βάρος ενός ανθρώπου εξαιτίας του χρώματος του δέρματος του προσώπου, που είναι ακόμα διαδεδομένη σε ολόκληρη την αγροτική Ινδία.

Οι γιατροί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνουν ότι πολλά από αυτά τα προϊόντα λεύκανσης περιέχουν στεροειδή. Όμως τα λόγια τους μοιάζουν με σταγόνα στον ωκεανό καθώς οι διαφημίσεις που πλημμυρίζουν την αγορά ασκούν πολύ μεγαλύτερη επίδραση στο μυαλό των ανθρώπων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.