17.5.10

Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών: Αυξήθηκαν οι καταγγελίες φέτος


Τα παράπονα και οι καταγγελίες των πολιτών προς το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, ανήλθαν σε 4.287 μέσα στο Α’ φετινό τετράμηνο και είναι αυξημένα κατά 65,46%, σε σχέση με αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.

Στην πρώτη θέση της λίστας με τα παράπονα των καταναλωτών «φιγουράρει» η συμμετοχή τους στη διαμαρτυρία του ΚΕΠΚΑ για τη στάση που τήρησε η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ, απέναντι στη χώρα μας, καθώς συμμετείχαν σ’ αυτήν 1.395 άτομα, δηλαδή το 32,54% του συνόλου των καταγγελιών.

Στη δεύτερη θέση, ήταν καταγγελίες των καταναλωτών για ελαττωματικά προϊόντα (654, ήτοι 15,26% του συνόλου). Εξάλλου, παράπονα για τις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος έκαναν 606 πολίτες (14,14%). Συγκεκριμένα, τα 542 αφορούσαν σε παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, τα 12 για το φυσικό αέριο, και 52 για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, νερού, σιδηροδρομικών και αστικών συγκοινωνιών, και ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες - τράπεζες (446, ήτοι 10,40% επί του συνόλου) και αφορούσαν σε παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις. Ακολούθησαν εκείνα για τους ελεύθερους επαγγελματίες (270 και 6,30% του συνόλου), τα οποία σχετίζονται με αθέτηση υποχρεώσεων από ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, βαφείς, οδηγούς ταξί, καθαριστήρια κ.λπ.

Οι καταγγελίες για τις δημόσιες υπηρεσίες και τις υπηρεσίες των ΟΤΑ (142 σε αριθμό, ήτοι 3,31% επί του συνόλου), αφορούσαν σε αυξήσεις χρεώσεων δήμων, συλλογή σκουπιδιών και υλικών ανακύκλωσης, παράπονα, για τα τέλη κυκλοφορίας κ.ά., ενώ σε 96 ανήλθαν τα παράπονα καταναλωτών για τα ινστιτούτα αισθητικής - γυμναστήρια.

Οι καταγγελίες για τα τρόφιμα (88 ή 2,05% του συνόλου), αφορούσαν σε ληγμένα ή ακατάλληλα, ή τρόφιμα που δεν έφεραν τη σωστή επισήμανση, ενώ τα παράπονα, για τις ασφαλιστικές (82, 1,91%) σχετίζονται κυρίως με τις μακροχρόνιες καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων και παράνομη κατακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, από αποζημιώσεις.

Στο θέμα που αφορά στο «χαράτσι της Χαλκιδικής», που πλήρωναν περίπου 55.000 οικογένειες (ανερχόταν σε περίπου 3 εκατ. ευρώ το χρόνο), αυτό καταργήθηκε, ύστερα από συνεχείς πιέσεις που - όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Κέντρου - άσκησε το ΚΕΠΚΑ.

Επισημαίνεται ακόμη ότι οι καταναλωτές - μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του Κέντρου, με το ποσό των 221.262 ευρώ. Τα περισσότερα από αυτά επιστράφηκαν από αντιλογισμούς χρεώσεων τραπεζών (103.642 ευρώ), από αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων (58.694 ευρώ) και από ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων (35.900 ευρώ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.