24.6.10

Νέο σχολείο: Αλλαγές στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο


   Για το "νέο σχολείο" μίλησε η υπουργός Παιδείας , Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που έγινε και παρουσιάσθηκε το βιβλίο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διδακτικού Προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ) με θέμα : " Η αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση".

    Στην εκδήλωση μίλησαν ακόμη ο ειδικός γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Βασ. Παπάζογλου, καθώς και πολλοί καθηγητές ΑΕΙ, ενώ συντόνισε ο Πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, καθηγητής Πανεπιστημίου Ν. Σταυρακάκης.

    Η υπουργός επισήμανε ότι το "νέο σχολείο" είναι κομβική μεταρρυθμιστική τομή στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο, ενώ πρόσθεσε ότι ένα από τα πρώτα ζητήματα που απασχολούν το υπουργείο έχει να κάνει με αυτό της ελληνικής γλώσσας, με την αξιοποίηση του πλούτου της γλώσσας μας στο σχολείο. Άλλωστε προς την κατεύθυνση αυτή θα βοηθήσει η ποσοτική αλλαγή ( σε επίπεδο διδακτικών ωρών) αλλά και η ποιοτική ( αλλαγή προγράμματος σπουδών), όπως επίσης και η αναβάθμιση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας.

    Ένα άλλο σημείο που τόνισε η υπουργός, έχει σχέση με τα υποχρεωτικά μαθήματα τα οποία θα λιγοστεύσουν ενώ θα εισαχθούν περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β΄και Γ΄ λυκείου. Η κ. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε ακόμη, στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, ενώ αίσθηση προκάλεσε η αναφορά της στην απόκτηση συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων των μαθητών στο νέο τύπο λυκείου.

    " Ο μαθητής", ανέφερε η υπουργός, " πρέπει να μάθει να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του. Να παίρνει πρωτοβουλίες, πως να επικοινωνεί με τους άλλους, πως να σέβεται το διαφορετικό και να συνυπάρχει μαζί του, πως να πολιτεύεται , πως να αποκτά αυτογνωσία και αυτοβελτιώνεται. Από το νέο λύκειο δεν μπορεί να απουσιάζουν οι τέχνες και ο πολιτισμός, ενώ θα πρέπει να αξιοποιηθεί ο θεσμός της ερευνητικής εργασίας, ενώ θα θεσπιστεί και "ο θεσμός του μέντορα-καθηγητή" που υπάρχει σε άλλες χώρες .Εξάλλου, είναι η σημαντική και η ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης ενώ η αξιολόγηση του μαθητή θα είναι πιο ολοκληρωμένη και δεν θα βασίζεται απλά στις εξετάσεις, αλλά στο συνολικό έργο του και την προσπάθεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου