17.9.10

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις μεταφορές

Χωρίς αλλαγές ολοκληρώθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση του ν/σ του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.


Κατά τη συζήτηση επί των άρθρων του ν/σ ο αρμόδιος Υπουργός Δημήτρης Ρέππας κάλεσε εκ νέου τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων να συνταχθούν με την Πολιτεία για την ομαλή, όπως είπε, μετάβαση σε ένα νέο εκσυγχρονισμένο ευρωπαϊκό καθεστώς, αντί να δίνουν μάχη με το βλέμμα στο παρελθόν.

«Η πολιτεία έχει τα μέσα να προστατεύσει την κοινωνία και να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς προς όφελος της οικονομίας και της ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε:

«Κάποιοι κάνουν ό,τι μπορούν για να διατηρηθεί το σημερινό αναχρονιστικό καθεστώς, όταν σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες οι αλλαγές έχουν προχωρήσει πολύ νωρίτερα. Δεν υπάρχουν τα περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις και θα πρέπει όλοι να το κατανοήσουν αυτό».

Καθησυχαστικός εμφανίστηκε ο υπουργός στις παρατηρήσεις και επιφυλάξεις που εξέφρασαν αρκετοί βουλευτές, ανάμεσα τους και του ΠΑΣΟΚ, όπως η Κατερίνα Μπατζελή, ο Κώστας Γείτονας και ο Χρήστος Μαγκούφης, οι οποίοι ζήτησαν περαιτέρω αποσαφηνίσεις για ορισμένες διατάξεις του ν/σ, ώστε, όπως είπαν να αποτραπεί ο κίνδυνος δημιουργίας καρτέλ, αλλά και εισβολής ξένων οδηγών στην Ελλάδα.

Μάλιστα, η πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή πρότεινε να προβλεφθεί και γραπτώς στο σχετικό άρθρο ότι μεταφορικές εταιρίες μπορούν να ιδρύονται μόνο από μέλη της ΕΕ, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό ότι θα αποκλειστούν υπήκοοι από τρίτες χώρες, όπως φοβούνται ότι θα γίνει οι ίδιοι οι μεταφορείς.

«Το ενδεχόμενο εναρμονισμένων πρακτικών είναι πιο πιθανόν όταν οι παίκτες είναι λίγοι και η αγορά κλειστή», σημείωσε ο κ. Ρέππας.

Παράλληλα, ο υπουργός απέρριψε τις αιτιάσεις βουλευτών για την ανάγκη περαιτέρω χρονικής διεύρυνσης της μεταβατικής περιόδου από τρία - που προβλέπει το ν/σ - στα πέντε χρόνια, καθώς και διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας μετά τη λήξη του χρονικού αυτού περιθωρίου, ώστε, όπως υποστήριξαν, η προσαρμογή των μεταφορέων στο νέο καθεστώς να γίνει ομαλά και με τη μικρότερη δυνατή οικονομική ζημιά.

Όπως υπογράμμισε ο κ Ρέππας, έγινε ένας ειλικρινής διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι παράμετροι και το αποτέλεσμα αυτό είναι το καλύτερο δυνατό που μπορούσε να υπάρχει.

Τέλος, ο Δ. Ρέππας δήλωσε σύμφωνος με την πρόταση του βουλευτή της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη, να εξετάσει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών αυτοκινήτων και δεσμεύτηκε ότι θα το συζητήσει με την αρμόδια υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη.

Από την πλευρά τους οι συνδικαλιστές αυτοκινητιστές που είχαν μεταβεί στη βουλή, δήλωσαν απογοητευμένοι από την εξέλιξη αυτή και ανακοίνωσαν ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, χωρίς ωστόσο, να προσδιορίσουν τη μορφή τους.

Διαβάστε τί προβλέπει το νομοσχέδιο 
http://ilinet.blogspot.com/2010/07/blog-post_6697.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.