28.9.10

Τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων για το 2011 - Τί θα ισχύσει τον επόμενο χρόνο για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010

Μειώσεις των τελών κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων για τα παλαιά και μεγάλα ΙΧ από 12 ευρώ έως και 330 ευρώ και αυξήσεις για τα καινούργια ( που κυκλοφόρησαν από το 2005 και μετά) από 20 έως και 88 ευρώ προβλέπει το νέο σύστημα των τελών κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων με βάση το οποίο θα καταβληθουν τα τέλη για το 2011.
Επισπεύδεται κατά δύο μήνες η ισχύς των νέων τελών κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων που θα υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

 Το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα ισχύσει για όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν από 1-11-2010 και όχι από 1-1-2011 που προέβλεπε αρχικά το νομοσχέδιο του υπουργείου οικονομικών. Σχετική ρύθμιση περιελήφθηκε από το υπουργείο οικονομικών στο νομοσχέδιο.
Στο νέο σύστημα τελών για τα υφιστάμενα ΙΧ καταργείται το κριτήριο της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-10-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.
Παράλληλα ενσωματώνεται στα νέα τέλη ο χωριστός ειδικός φόρος που είχε επιβληθεί στα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού άνω των 1.929 κ.εκ. Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 για τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν έως τις 31 - 10- 2010 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:
   
Κλιμάκιο κ.εκ.Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ)Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ)Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ)
     Από έωςΑπό έως
Έως3002006820-48
30178550289622-46
78610711109418716-77
107213571209418726-67
1358154822018435236-132
1549173824018435256-112
1739192827018435286-82
1929235760057882122-221
23583000800712113088-330
300140001000912133088-330
4001και άνω12001112153088-33
 Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών από την σύγκριση των τελών του 2011 σε σχέση με το 2010 προκύπτει ότι πάνω από 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν μείωση από 12-330 ευρώ (το 65% του συνόλου), ενώ οι υπόλοιποι έχουν αύξηση η οποία σε απόλυτους αριθμούς δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και κυμαίνεται μεταξύ 16-88 ευρώ ετησίως. Μεγαλύτερη αναλογικά μείωση έχουν τα μικρή και μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα.

Τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). Αυτό εκτιμάται σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών ότι θα έχει σαν αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο "καθαρής τεχνολογίας" οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/11/2010 είναι τα εξής:

 ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο) ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ  ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) 
0 - 1000
101 - 1200,80
121 - 1401,00
141 - 1601,50
161 - 1802,00
181 - 2002,25
201 - 2502,50
Άνω των 2513,00
Με την παραπάνω κλίμακα, τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν "καθαρές τεχνολογίες". Αντίστοιχα, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.
Επίσης συνδέονται αποκλειστικά τέλη κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:
   
 ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο) ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) 
0 - 100 0
101 - 150 2 
Άνω των 151 2,5
Η διαφορά των τελών κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ σε σχέση με τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οφείλεται στο γεγονός ότι, τα οχήματα αυτά είναι επαγγελματικά και διανύουν ετησίως πολλαπλάσιες αποστάσεις από αυτές των επιβατικών, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνσή τους.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.
Tα παραπάνω μέτρα όπως τονίζει το υπουργείο Οικονομικών αποτελούν ένα σύστημα δίκαιο και λειτουργικό, που θα αφήσει παράλληλα το χρονικό περιθώριο αναγκαίας προσαρμογής της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων, τις αμέσως επόμενες ημέρες. 
ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΤΟΥΣ 2011 ΕΝΑΝΤΙ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΕΤΟΥΣ 2010

Κλιμάκιο κ.εκ.Τέλη κυκλοφορίας 2011 (σε ευρώ)Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα έτους 2010 (σε ευρώ)Διαφορά 2011 έναντι 2010 (σε ευρώ)
Κλάση Α'Κλάση Β'Κλάση Γ'Κλάση Δ'Κλάση Α'Κλάση Β'Κλάση Γ'Κλάση Δ'
Έως30020035516820-15-31-48
301785502863799622-13-29-46
7861.0711109413716218716-27-52-77
1.0721.3571209413716218726-17-42-67
1.3581.54822018425230235236-32-82-132
1.5491.73824018425230235256-12-62-112
1.7391.9282701842523023528618-32-82
1.9292.35760057867174682122-71-146-221
Από ΈωςΑπό ΈωςΑπό ΈωςΑπό ΈωςΑπό ΈωςΑπό ΈωςΑπό ΈωςΑπό Έως
2.3583.0008007128128309309301.0301.0301.13088-12-30-130-130-230-230-330
3.0014.0001.0009121.0121.0301.1301.1301.2301.2301.33088-12-30-130-130-230-230-330
4.001και άνω1.2001.1121.2121.2301.3301.3301.4301.4301.53088-12-30-130-130-230-230-330

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.