9.2.10

Συνεχίζονται οι ανακλήσεις των Toyota Prius



   Η αυτοκινητοβιομηχανία Toyota ανακοίνωσε σήμερα ότι ανακαλεί συνολικά 400.000 υβριδικά αυτοκίνητα στον κόσμο, κυρίως το τελευταίο μοντέλο Prius λόγω προβλήματος στο σύστημα πέδησης.

    Ο Ακίο Τογιόντα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, δεσμεύτηκε σήμερα ότι ο ιαπωνικός όμιλος θα "κάνει ό,τι είναι δυνατόν" για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών του, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ανακοίνωση της ανάκλησης.

    Ο Τογιόντα επισήμανε επίσης ότι θα μεταβεί στις ΗΠΑ για να δώσει εξηγήσεις μετά την ανάκληση εκατομμυρίων αυτοκινήτων που παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα.

    Το Prius, που πήρε το όνομά του από τη λατινική λέξη που σημαίνει "ο πρώτος" είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε ευρεία κλίμακα στον κόσμο. Το πρώτο μοντέλο του συγκεκριμένου αυτοκινήτου κυκλοφόρησε το 1997. Έως τις 31 Αυγούστου του 2009, σχεδόν 1,5 αγοραστές το επέλεξαν σε 40 χώρες.

    Το Prius αναδείχτηκε το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στην Ιαπωνία το 2009 καθώς η ιαπωνική κυβέρνηση ενθαρρύνει με οικονομικά κίνητρα τους αγοραστές να στρέφονται στα "καθαρά" αυτοκίνητα. Η τρίτη γενιά του οχήματος, αυτή που παρουσίασε προβλήματα στο σύστημα πέδησης, κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το Μάιο του 2000 και αναμένεται να διατεθεί σταδιακά σε 80 χώρες.

    Το νέο Prius 2010 κατασκευάζεται επί του παρόντος μόνο στην Ιαπωνία (η προηγούμενη γενιά κατασκευαζόταν και στην Κίνα). Το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία νικελίου και βενζινοκινητήρα 1.800 κυβικών εκατοστών.

    H Toyota έχει πουλήσει 170.000 αυτοκίνητα Prius στην Ιαπωνία και 100.000 στις ΗΠΑ.

    Η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το Δεκέμβριο την τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία ιόντων λιθίου. Το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει το 2011 ύστερα από εκτενή τεστ που θα γίνουν στο Στρασβούργο της Γαλλίας.

    Τα υβριδικά αυτοκίνητα συνιστούν τον πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της Toyota, που κατασκεύασε 530.000 οχήματα αυτού του τύπου το 2009.

    Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Toyota, που ανακοίνωσε την ανάκληση εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, "θα μπορούσε να είναι ένα πρόβλημα για όλο τον κλάδο" της αυτοκινητοβιομηχανίας, εκτίμησε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Wall Street Journal, ο Γιόϊτσι Χόζο, οικονομικός διευθυντής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Honda.

    "Εάν οι καταναλωτές αρχίσουν να αμφιβάλουν (για την ποιότητα και την ασφάλεια), θα μπορούσε να υπάρξει πρόβλημα για όλο τον κλάδο", δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Honda, στη συνέντευξη που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της WSJ

    Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι οι Αμερικανοί, Ευρωπαίοι και Ιάπωνες ανταγωνιστές της Toyota θα πρέπει να επωφεληθούν από την κρίση για να αυξήσουν τα μερίδιά τους στην αγορά. Ωστόσο ο οικονομικός διευθυντής της Honda επισήμανε ότι τα προβλήματα της Toyota "δεν είναι απαραιτήτως θετικά" για τους ανταγωνιστές της.

    Ο οικονομικός διευθυντής της Honda δήλωσε επίσης ότι η ομάδα του απέρριψε την υποβολή προτάσεων με οικονομικά κίνητρα και στόχο την προσέλκυση πελατών της Toyota, πρακτική που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με εκείνη των αμερικανικών εταιριών General Motors και Ford.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.