28.7.10

Το νέο νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας - Οι βασικές δομικές αλλαγές

Το νέο νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αυτή υπαγορεύεται από τις διεθνείς πρακτικές και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και περί ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού, που αποσκοπούν στη βελτίωση των επιδόσεων και της βιωσιμότητας του ευρωπαϊκού συστήματος Πολιτικής Αεροπορίας,
παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.

Σε ό,τι αφορά τη νέα δομή της ΥΠΑ, διατηρείται ο ίδιος αριθμός των τριών γενικών διευθύνσεων, δηλαδή του φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, των αερομεταφορών και της διοικητικής υποστήριξης.



Οι βασικές δομικές αλλαγές που επέρχονται είναι:



-Η δημιουργία γενικής διεύθυνσης φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας

-Η γενική διεύθυνση αεροναυτιλίας μετεξελίσσεται σε διεύθυνση φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, που θα λειτουργεί σύμφωνα με τα κοινοτικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής διακίνηση των αεροσκαφών.



Η συγκεκριμένη διεύθυνση θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση του εναέριου χώρου, της ροής της εναέριας κυκλοφορίας και τις υπηρεσίες ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Σε ό,τι αφορά το επίμαχο θέμα της αυτοτέλειας των υπηρεσιών αεροναυτιλίας που επικαλούνται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και έχουν προχωρήσει σε λευκή απεργία, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι η αυτοτέλεια είναι δεδομένη, αλλά διευκρίνισε, πως το χρηματικό ποσό των περίπου 180 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, θα το χειρίζεται η αρμόδια γενική διεύθυνση.

Στο σημείο αυτό ο υπουργός ΥΜΔ, χαρακτήρισε αδικαιολόγητη τη λευκή απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι όπως είπε, προκαλούν μεγάλη βλάβη τόσο στην ελληνική οικονομία αλλά και αναστάτωση στην κοινωνία.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης, ρυθμίσεις για την αξιοποίηση και ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, η αξιοποίησή τους μπορεί να γίνει με δυο τρόπους. Η πρώτη, με συμβάσεις παραχώρησης, για ορισμένο χρόνο, σε ιδιώτες και δεύτερον, την ίδρυση ανώνυμων εταιριών, το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου των οποίων θα ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.

Διευκρινίζεται ότι σε όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως καθεστώτος λειτουργίας η ΥΠΑ εξακολουθεί να ασκεί τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και της ασφάλειας των πτήσεων.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και την απελευθέρωση της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, γεγονός που όπως τόνισε, ο υφυπουργός ΥΜΔ Νίκος Σηφουνάκης, θα επιφέρει ποιοτική βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, αύξηση των θέσεων απασχόλησης, μείωση του κόστους ανά επιβάτη για τις αεροπορικές εταιρίες, γεγονός που σημαίνει αύξηση των πτήσεων και των επιβατών που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται επίσης, ρύθμιση και για τους απολυμένους της πρώην Ολυμπιακής, οι οποίοι θέλουν να μεταταγούν στην ΥΠΑ. Οπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας, δεν πρόκειται όλοι όσοι έχουν υποβάλει αίτηση να μεταταγούν. Συγκεκριμένα, έχουν υποβάλει αίτηση 742 άτομα, 326 πιλότοι, 155 μηχανικοί και 250 διοικητικό προσωπικό και πρόκειται να μεταταγούν 80 πιλότοι, εκατό μηχανικοί και 200 διοικητικό προσωπικό.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Ρέππας τόνισε πως όλοι οι κλάδοι είναι σύμφωνοι με το νομοσχέδιο, το οποίο όπως είπε εναρμονίζει επίσης και την κοινοτική στην ελληνική νομοθεσία, εκτός από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ο υπουργός ΥΜΔ, χαρακτήρισε καθαρά οικονομικά τα αιτήματα των ελεγκτών και άφησε αιχμές για "κάποιους που αντιδρούν επειδή θίγονται τα οικονομικά τους". "Φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση γιατί κάποιοι κέρδιζαν και έχανε η χώρα. Ηρθε η ώρα να κερδίζουν και αυτή αλλά και η χώρα", τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας.

Το σχέδιο νόμου θα τεθεί σε διαβούλευση, προκειμένου να πάρει την τελική του μορφή και να κατατεθεί στη Βουλή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.