Σε θέματα που αφορούν τις αεροπορικές μεταφορές και κυρίως τις λεγόμενες άγονες γραμμές, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, στη διάρκεια της συνέντευξης με τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους. Ο κ. Ρέππας έδωσε στη δημοσιότητα τις αεροπορικές εταιρίες που επελέγησαν ύστερα από ανοικτό διαγωνισμό για την κάλυψη των 24 γραμμών προς νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές της επικράτειας.
Οι εταιρίες αυτές είναι:
- Aegean Airlines, η οποία χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει τις γραμμές: Αθήνα - Σητεία, Θεσσαλονίκη- Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη- Σάμο.
-Astra Airlines, επίσης χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Χίος.
-Athens Airways, χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει τις γραμμές από Αθήνα για Ικαρία, Κύθηρα, Κάρπαθο και Σκιάθο. Στην ίδια εταιρία κατοκυρώνονται επίσης οι γραμμές Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος- Ρόδος, Αλεξανδρούπολη-Σητεία, Ακτιο-Σητεία, Αθήνα-Σκύρος και Θεσσαλονίκη-Σκύρος, έναντι συνολικού ποσού 4.481.544 ευρώ.
-Olympic Air αναλαμβάνει έναντι συνολικού αιτηθέντος οικονομικού αντισταθμίσματος 38.224.208 ευρώ τις γραμμές Αθήνα-Αστυπάλαια, Αθήνα-Λέρος, Αθήνα-Μήλος, Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία, Αθήνα-Νάξος, Αθήνα-Πάρος, Ρόδος-Κως-Λέρος-Αστυπάλαια, Αθήνα-Κάλυμνος και Ρόδος-Καστελόριζο.
-Sky Express, έναντι ποσού 1.449.868 ευρώ για τη γραμμή Κέρκυρα - Ακτιο - Κεφαλλονιά - Ζάκυνθος.
Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα το συνολικό ετήσιο αντιστάθμισμα που θα καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο ανέρχεται σε 22.077.810 ευρώ, το οποίο είναι μειωμένο κατά περίπου 12,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ετήσια καταβαλλόμενο αντιστάθμισμα των 34,6 εκατ. ευρώ των προηγούμενων ετών.
Ο κ. Ρέππας επεσήμανε ότι στον ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό που έγινε για τις άγονες γραμμές δεν υπεβλήθη καμιά απολύτως ένσταση.
Επίσης, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατανομή μεταφορικών δικαιωμάτων σε ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς για εκτέλεση τακτικών αεροπορικών γραμμών από και προς χώρες εκτός ΕΕ.
Πρόκειται για 21 προορισμούς και συγκεκριμένα για Ιράκ, Ταϊλάνδη, Σιγκαπούρη, Κίνα, Αλγερία, Ουκρανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μολδαβία, Γεωργία, Κροατία, Κιργιστάν, Αρμενία, Κούβα, Ιαπωνία, Χονγκ-Κονγκ, Ιορδανία, Νότια Κορέα, Σαουδική Αραβία, Λιβύη, Συρία και Ρωσία.
Ο κ. Ρέππας έδωσε επίσης στη δημοσιότητα το νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν απομακρυσμένα νησιά με υδροπλάνα. Το νομοθετικό αυτό πλαίσιο έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να αρχίσει η δημόσια διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Ρέππας:
-ανακοίνωσε ότι το υπουργείο του θα εφαρμόσει μια νέα πολιτική στον τομέα των αερομεταφορών, διευκρινίζοντας ότι θα προχωρήσει στην αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προκειμένου να γίνει ένας νέος αναβαθμισμένος φορέας.
-τόνισε ότι θα γίνει πλέον σε νέα βάση ο διάλογος για την πολιτική που θα ακολουθηθεί στο μέλλον για τις λεγόμενες άγονες γραμμές.
-σημείωσε ότι δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία του διαγωνισμού για την επίγεια εξυπηρέτηση, λόγω απόφασης του ΣτΕ. Στόχος είπε, είναι να αναλάβουμε νέα πρωτοβουλία για ένα νομικό πλαίσιο με όσους περισσότερους φορείς, πάντα προς όφελος των επιβατών. Διευκρίνισε ωστόσο, ότι η σχετική ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα και θα ακολουθήσει η διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος.
Αναφερόμενος στο θέμα της επικείμενης συγχώνευσης της Aegean με την Olympic Air και αν αυτή είναι σύννομη με τις διατάξεις περί ανταγωνισμού, ο κ. Ρέππας απάντησε ότι το ζήτημα αυτό αφορά τόσο την ευρωπαϊκή όσο και την ελληνική αρχή ανταγωνισμού. Εμείς θα εγγυηθούμε για τις αρχές και τους κανόνες που στόχο έχουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Ο υπουργός χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα τη διαδικασία συγχώνευσης, η οποία όμως όπως διευκρίνισε βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη το υπουργείο έχει στείλει επιστολή στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προκειμένου να αποφανθεί αν πρόκειται για πιθανό μονοπώλιο ή όχι. Ο πρόεδρος της Επιτροπής απάντησε, ότι και ο ίδιος με δική του πρωτοβουλία έχει ήδη αρχίσει τη διαδικασία αυτή και διερευνώνται όλα τα σημεία της συμφωνίας. Παράλληλα, η Επιτροπή θα ασχοληθεί και με το κομμάτι των εισιτηρίων, εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία συγχώνευσης των δυο εταιριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.