Κατά 15 μονάδες "βυθίσθηκε" στην Ελλάδα, το τελευταίο εξάμηνο, ο δείκτης της Nielsen για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, σημειώνοντας αρνητικό ρεκόρ, όταν ο παγκόσμιος δείκτης αυξήθηκε κατά 6 μονάδες επανερχόμενος στα επίπεδα που είχε πριν ξεσπάσει η διεθνής κρίση.
Σύμφωνα με τη Nielsen, το πρώτο εξάμηνο του 2010 η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη παγκοσμίως κατάφερε να φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 2,5 ετών, στις 92 μονάδες, παρέχοντας μία σαφή απόδειξη πως ο κόσμος αφήνει πίσω του την οικονομική κρίση. Σημειώνεται ότι, το δεύτερο εξάμηνο του 2007, δηλαδή λίγο πριν ξεσπάσει η χρηματοπιστωτική κρίση, ο δείκτης ήταν στις 94 μονάδες.
Κατά τη Nielsen, η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη είχε το χαμηλότερο ποσοστό της το πρώτο εξάμηνο του 2009, πέφτοντας για πρώτη φορά στις 77 μονάδες εξαιτίας της διεθνής οικονομικής ύφεσης που είχε επηρεάσει σχεδόν το σύνολο του πλανήτη.
Από τότε όμως Καταναλωτική Εμπιστοσύνη επανακάμπτει σταθερά, με αποτέλεσμα 41 από τις 55 χώρες της έρευνας να σημειώνουν άνοδο σε σχέση με το περασμένο εξάμηνο. Η Ινδία (με 127 μονάδες), η Ινδονησία (με 116) και η Νορβηγία (με 115) παραμένουν οι χώρες με τη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ η Λιθουανία (με 46), η Κροατία (με 48) και η Πορτογαλία (με 51) είναι οι πιο απαισιόδοξες χώρες στην υφήλιο. Η Ταϊβάν, η Σιγκαπούρη, το Ισραήλ, το Μεξικό και η Κολομβία παρουσίασαν τη μεγαλύτερη άνοδο, ενώ στην αντίθετη πλευρά η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα με διψήφια πτώση 15 μονάδων, πέφτοντας για πρώτη φορά στις 57.
Οι Έλληνες παρουσιάζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι, καθώς το 85% θεωρεί πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση και από αυτούς το συντριπτικό 80% θεωρεί πως θα συνεχίσει να είναι και του χρόνου. Η Οικονομία αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων με ποσοστό που είναι το μεγαλύτερο σε όλη την Ευρώπη, ενώ το 39% δηλώνει πως με τα χρήματα που του περισσεύουν ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο Ευρωπαϊκό ποσοστό είναι μόλις 28%.
Παράλληλα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων φαίνεται να "κόβει" τα περιττά έξοδα από τη διασκέδαση εκτός σπιτιού και ξοδεύει λιγότερα σε νέα ρούχα. Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό εξακολουθεί να επιλέγει φθηνότερες καταναλωτικές μάρκες για να αντεπεξέλθει στην κρίση, επηρεάζοντας πλέον σε βάθος τον κλάδο των εταιριών και των λιανέμπορων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.