COCO BEFORE CHANEL
Γαλλική ταινία σε σκηνοθεσία της Αν Φοντέν με θέμα τη ζωή της θρυλική ιέρειας της μόδας Κοκό Σανέλ . Η ταινία δίνει βάρος στα πρώτα χρόνια της Σανέλ , πριν γίνει διάσημη , καθώς η παιδική της ηλικία και η νεανική διαδρομή της κάθε άλλο παρά με ροδοπέταλα ήταν στρωμένο . Η πρωταγωνίστρια Οντρέ Τοτού,αναμένεται να βρίσκεται στη λίστα των υποψηφιοτήτων των Oscar για A' γυναικείο ρόλο , ενώ συμπρωταγωνιστούν οι Αλεσάντρο Νίβολα, Μπενουά Πελβό .
Σύμφωνα με την υπόθεση Ένα μικρό κορίτσι μπαίνει με την αδελφή του σε ορφανοτροφείο της κεντρικής Γαλλίας, περιμένοντας μάταια κάθε Κυριακή τον πατέρα τους να έρθει... Μια τραγουδίστρια καμπαρέ με αδύναμη φωνή προσπαθεί να διασκεδάσει ένα κοινό από μεθυσμένους στρατιώτες... Μια ντροπαλή μοδίστρα φτιάχνει στριφώματα σε ένα επαρχιακό ραφείο... Μια νεαρή, αδύνατη γυναίκα βρίσκει καταφύγιο στην αγκαλιά του προστάτη της, Ετιέν Μπαλσάν. Μια ερωτευμένη γυναίκα αρνείται το γάμο ακόμα και στον άντρα που αγαπά. Μια επαναστάτρια που αντιδρά στις συμβάσεις της εποχής και ντύνεται με τα πουκάμισα των εραστών της. Αυτή είναι η ιστορία της Κοκό Σανέλ, που μέσα από απίστευτη προσωπική διαδρομή κατέληξε να γίνει η θρυλική σχεδιάστρια μόδας, ένα διαχρονικό σύμβολο επιτυχίας, ελευθερίας και στυλ.
Όπως λέει η σκηνοθέτης Αν Φοντέν, από πολύ μικρή ηλικία ήταν λάτρης της Κοκό Σανέλ.
«Με είχε συγκινήσει η προσωπικότητά της, το γεγονός ότι ήταν αυτοδημιούργητη: ένα φτωχό και αμόρφωτο κορίτσι από την επαρχία, που όμως βρισκόταν τόσο μπροστά από την εποχή της» περιγράφει η Φοντέν. Όταν, χρόνια μετά, της δόθηκε η ευκαιρία να γυρίσει μια ταινία για τη Σανέλ, η Φοντέν έθεσε δύο προϋποθέσεις στους παραγωγούς: να εστιάσει στην πρώτη περίοδο της ζωής της διάσημης σχεδιάστριας, στη δύσκολη πορεία της προς τη δόξα, και να την υποδυθεί μία ηθοποιός που θα μπορούσε να αναλάβει αυτό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, όχι απλά να τον μιμηθεί. Όταν συνάντησε από κοντά την Οντρέι Τοτού, ήξερε ότι είχε βρει την πρωταγωνίστριά της: «αν η Οντρέι συμφωνούσε και αν οι παραγωγοί δεχόντουσαν να ασχοληθούμε με τα νεανικά χρόνια της Σανέλ, θα ήμουν έτοιμη για την πρώτη μου ταινία εποχής». Η Τοτού πράγματι συμφώνησε: «Βαθιά μέσα μου περίμενα ότι θα μου κάνουν μία τέτοια πρόταση, με συγκεκριμένη οπτική γωνία,γιατί με γοήτευε το σύγχρονο του χαρακτήρα της Σανέλ, το πνεύμα της και η θέση που κατάκτησε για τις γυναίκες. Όταν η Αν Φοντέν μου εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο θα προσέγγιζε το θέμα, αμέσως δέχτηκα» λέει η πρωταγωνίστρια.
Όσον αφορά στη συνεργασία της με τη Φοντέν, αναφέρει: «Η Αν μου επέτρεψε να αναπτύξω τη φύση της Σανέλ φωτίζοντας διαφορετικές πτυχές και συναισθήματά της, να είμαι γλυκιά και ευάλωτη αλλά ταυτόχρονα απαιτητική και περήφανη. Ήταν μεγάλο πλεονέκτημα το ότι η σκηνοθέτης ήταν γυναίκα, γιατί μόνο μια γυναίκα θα μπορούσε να αποτυπώσει τη θέση του "ασθενούς φύλου" την εποχή εκείνη».
Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ - BEAUTY AND THE BEAST
Πρόκειται για επανέκδοση (1946) του κλασσικού αριστουργήματος του Ζαν Κοκτό με τον Ζαν Μαρέ και αποτελεί σταθμό του φανταστικού σινεμά .Η ταινία είναι βασισμένη στο πιο γοητευτικό παραμύθι όλων των εποχών. Ενέπνευσε την ομώνυμη ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney το 1991 οπότε και κέρδισε το Όσκαρ ταινίας κινουμένων σχεδίων.Ακόμη και σήμερα διατηρεί την κινηματογραφική της αξία , αφού εκτός από τον υπέροχο σουρεαλισμό και τον ρομαντισμό έχει να αναδείξει μοναδικές ερμηνείες από την Josette Day και τον Jean Marais.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή: Μία άσχημη γριούλα βρίσκεται στο κάστρο όπου ζει ένας όμορφος νεαρός και ζητά την βοήθειά του. Εκείνος την αγνοεί, καθώς ο ναρκισσισμός του δεν του επιτρέπει να ασχολείται με τίποτε άλλο παρά μόνο με τον εαυτό του. Η γριούλα όμως, διαθέτοντας μαγικές ικανότητες, τον μεταμορφώνει σε τέρας και του αφήνει για συντροφιά έναν καθρέφτη, μέσα από τον οποίο μπορεί να παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν έξω, στον κόσμο. Όμως και όλοι όσοι ζουν στο κάστρο, χάνουν την ανθρώπινη μορφή τους και μεταμορφώνονται σε...αντικείμενα. Κηροπήγιο, χαρτοπετσέτες, γκαρνταρόμπα, τσαγερό αποκτούν φωνή και περιμένουν τη στιγμή όπου θα ξαναγίνουν άνθρωποι.
Την ίδια ώρα, σε μια μικρή επαρχιακή πόλη ζει η Μπελ, μια όμορφη νεαρή κοπέλα. Λατρεύει το διάβασμα αλλά και τον εφευρέτη πατέρα της, ο οποίος θα παγιδευτεί στο κάστρο του Τέρατος. Εκεί, στο κάστρο, η Μπελ θα γνωρίσει το Τέρας. Στα πόδια της θα μπλεχτεί και ο Γκαστόν. Ένας καλογυμνασμένος νέος που πολιορκεί στενά την Μπελ. Η πανέμορφη και ιδιαίτερη Μπελ θα κυνηγήσει το όνειρό της για μια καλύτερη ζωή. Πρώτα όμως, θα πρέπει να προσπεράσει αρκετά εμπόδια. Εμπόδια που θα την φέρουν πιό κοντά στην πραγματική ευτυχία.
ΟΙ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ - THE KINGS OF MYKONOS
Η ταινία περιγράφει την ιστορία του Ελληνοαυστραλού Στηβ (Νικ Γιαννόπουλος) που έρχεται στη Μύκονο παρέα με τον κολλητό του Φρανκ (Βινς Κολόσιμο), για να παραλάβει την κληρονομιά που του αφήνει ένας “άγνωστος” σε αυτόν θείος: μία ολόκληρη παραλία (το Paradise beach) και μια ταβέρνα στην Μύκονο.
Πιστεύοντας ότι επιτέλους θα λύσει το πρόβλημα της ζωής του, καταφτάνει στο νησί, αγνοώντας την ελληνική νοοτροπία και κουβαλώντας την “αφέλεια” του μετανάστη.Εκεί θα βρεθεί αντιμέτωπος με συγγενείς και τοπικούς παράγοντες, που θα προσπαθήσουν να τον εξαπατήσουν και να του βάλουν “τρικλοποδιές”.
Η Εφορία του ζητάει να πληρώσει ως φόρο κληρονομιάς ένα εκατομμύριο ευρώ και σιγά - σιγά θα ανακαλύψει πως αν δεν αποδεχθεί τις τοπικές “συνήθειες” και τη “βοήθεια” που του προσφέρεται από τους ντόπιους, δεν θα καταφέρει να αγγίξει τη δελεαστική κληρονομιά ...
Η γοητευτική τραγουδίστρια Ζωή (Ζέτα Μακρυπούλια), ο πλούσιος τοπικός μεγαλοπαράγοντας Μιχάλης (Αλεξ Δημητριάδης), ο Ελληνας “κλασσικός” ταβερνιάρης Τζίμη ( Δημήτρης Σταρόβας), η γυναίκα του Βούλα (Γαλήνη Σσεβά) , ο γυναικοκατακτητής με την “Απολλώνεια” ομορφιά Πιερλουίτζι (Κέβιν Σόρμπο) , η Μις Ιτάλια Ένζα (Κοσίμα Κόππολα) , ο τοπικός αστυνομικός (Μάνος Γαβράς) και πολλές ακόμη “προσωπικότητες “ του νησιού μπλέκονται με διάφορους τρόπους στην ιστορία δημιουργώντας ξεκαρδιστικές καταστάσεις και ανατροπές.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο βραβευμένος Ελληνοαυστραλός Πίτερ Ανδρικίδη.
Σημαντική βοήθεια και διευκολύνσεις, στα γυρίσματα στη Μύκονο προσέφερε ο Δήμος Μυκόνου.
Για 5 περίπου εβδομάδες περισσότερα από 80 άτομα - Αυστραλοί και 'Έλληνες - ηθοποιοί και τεχνικοί – βρέθηκαν στη Μύκονο, όπου δούλεψαν πυρετωδώς για τις ανάγκες της ταινίας, που στοίχισε 8 εκατομμύρια ευρώ.
Η μεγάλη αυτή ελληνοαυστραλέζικη παραγωγή είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία που συνδέει με πολύ χιούμορ το “ύφος και το στιλ” των Ελλήνων μεταναστών της Αυστραλίας με την Ελλάδα, τη μουσική της, τον ήλιο και το υπέροχο φως της Μυκόνου, αλλά και την ελληνική “νοοτροπία” που μπερδεύει και παγιδεύει τους “απονήρευτους” Eλληνοαυστραλούς μετανάστες.
Ο δημοφιλής κωμικός Νικ Γιαννόπουλος επιστρέφει στον κινηματογράφο 10 χρόνια μετά το “The Wog Boy”, την πρώτη του μεγάλη επιτυχία το 2000, (7 εκατ. εισιτήρια και κέρδη 13,4 εκατ. δολάρια), αλλά για πρώτη φορά και στην πατρίδα του την Ελλάδα, μέσα από ένα έξυπνο σενάριο που έγραψε μαζί με τον Κρις Αναστασιάδη .
ΕΝΑΣ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΜΑ ΤΙ ΠΡΟΦΗΤΗΣ - LIFE OF BRIAN
Μια από τις πιο αστείες και δημοφιλής ταινίες όλων των εποχών , επανέκδοση του 1979 σε σκηνοθεσία Τέρι Τζόουνς με τους Γκρέιαμ Τσάπμαν, Τζον Γκλιζ, Τέρι Γκίλιαμ, Έρικ Άιντλ, Τέρι Τζόουνς, Μάικλ Πάλιν.
Στην ταινία του 1979, ο Graham Chapman παίζει τον Brian, ένα δύσμοιρο αθώο κάτοικο των Ιερών Τόπων, που φέρει μια ύποπτη ομοιότητα με τον Ιησού Χριστό. Μετά από 1-2 συναντήσεις με τα ευσεβή πλήθη, που δεν σηκώνουν αντιρρήσεις, περνιέται για τον Μεσσία, ένα ατυχές γεγονός που, αναμενόμενα, καταλήγει σε δάκρυα, ξεσπάσματα οργής και, τελικώς, στη σταύρωση.
Το αποτέλεσμα είναι μια άκρως "ασεβής" σάτιρα πάνω στην θρησκεία και τη δημιουργία μύθων, στο οποίο η περίεργη συνήθεια των Βρετανών να υποδύονται γυναικείους ρόλους υποστηριζόταν μόνο από τα υπερμεγέθη ενδύματα και τις τσιριχτές φωνές.
Η ταινία λίγο έλειψε να μη γυριστεί. Όταν ο Λόρδος Delfont, επικεφαλής τότε της EMI, διάβασε το σενάριο, το θεώρησε τόσο βλάσφημο, και προσπάθησε να ακυρώσει τη συμφωνία. Η ομάδα των Python, που ήταν στην Τυνησία προετοιμάζοντας τα γυρίσματα, στράφηκε στο «σκαθάρι» George Harrison, στενό φίλο του Eric Idle, για βοήθεια. Αλλά τα προβλήματα της ομάδας δεν σταμάτησαν εκεί. Αν και το αμοντάριστο υλικό πέρασε ως ΑΑ, αντίστοιχο με το άνω των 15 σήμερα, από τη Βρετανική Συμβουλευτική Επιτροπή Κινηματογράφου, λογοκρίθηκε από τις περιφερειακές αρχές, κάτι που διασφάλιζε την απουσία του από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Κάποιοι μάλιστα από τους θρησκευόμενους της εποχής , προσεύχονταν για την απόλυτη αποτυχία και πτώση του. Αλλά η ταινία, που τώρα ευρέως αναγνωρίζεται ως αριστούργημα, έμελλε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα βρετανικά φιλμ.
ΞΕΣΤΡΩΤΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ - UNMADE BEDS
Αν και βρεττανική η ταινία έχει ελληνική μουσική πινελιά : Μεταξυ των συγκροτημάτων που ακούγονται και ένα ελληνικό οι Mary and the Boy το γκρουπ του Κωνσταντίνου Βούλγαρη.
Φέσκια και νεανική ταινία κατά τους κριτικούς ,πρόκειται για μια γλυκόπικρη ρομαντική ταινία, με ατάκες που σε προβληματίζουνε και καταστάσεις που σε συγκινούν. Πανέμορφα δοσμένη η άλλη ιστορία (ή μαλλον οι ιστορίες), τέλεια σκηνοθεσία και γεμάτες φρεσκάδα ερμηνείες. Πολύ τρυφερή και ρομαντική, με δόσεις γέλιου αλλά και συγκίνησης, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Αλέξις Ντος Σάντος και παίζουν οι Ντέμπορα Φρανσουά, Φερνάντο Τίλβε, Μίσιελ Χούισμαν, Σωτήρη Πανόπουλο, Γιάννη Τσιτσόβη.
Δυό λόγια για την υπόθεση: Ο Αξλ, ένας 20χρονος, φτάνει στο Λονδίνο για να αναζητήσει τον πατέρα του που τον παράτησε όταν ήταν πολύ μικρός. Ανακαλύπτει ότι εκείνος έχει μια νέα οικογένεια και έχει γίνει μεσίτης. Θα προσποιηθεί ότι είναι φοιτητής που ψάχνει για διαμέρισμα για να τον πλησιάσει. Καθώς αναζητούν μαζί για στέγη, ο Αξλ, θα βρεθεί παγιδευμένος στο ψέμα που δημιούργησε ο ίδιος κι ανίκανος να αντιμετωπίσει την αλήθεια. Μπερδεμένος από το δίλημμα του, θα αναζητήσει καταφύγιο σε μια βιομηχανική αποθήκη, μια κατάληψη στο ανατολικό Λονδίνο. Στο ίδιο μέρος που μένει και η Βέρα. Ο Αξλ θέλει να βρει την ταυτότητα του, ενώ η Βέρα να την ξεχάσει, μετά από έναν οδυνηρό χωρισμό. Όταν εκείνη θα γνωρίσει ένα χαρισματικό νέο, δεν θα αποκαλύψει τίποτα για τον εαυτό της, καθώς ξεκινάει ένα ερωτικό παιχνίδι μεταξύ τους χωρίς ονόματα. Το παιχνίδι όμως υπονομεύει η αίσθηση της Βέρας ότι βρήκε την αδελφή ψυχή της. Αν εγκαταλείψει το παιχνίδι, θα επιβιώσει άραγε ο ρομαντισμός; Αν και ζούνε στο ίδιο κτίριο, οι δρόμοι του Αξλ και της Βέρα ποτέ δε συναντιούνται. Οι ιστορίες τους παιχνιδίζουν με ρομαντισμό και μυστήριο μέχρι που θα συγκρουστούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.